Vlogs Jayresa

op

Onze stagiaire Jay(resa) en hielt tijdens haar stage vlogs bij over haar tijd op Curaçao.
In deze blog een overzicht van al haar vlogs. Jay liep stage bij Bo Curaçao van september 2020 - februari 2021.

Vlog #1 Jay:

Daar zit ik dan, inmiddels alweer 1,5 maand op het eiland en zoals je in mijn vlog kan zien, heb ik het heerlijk! Iedereen is gesetteld, de kamers in het studentenhuis zitten vol en inmiddels zijn de nodige (huis)feestjes al volop aan de gang.

Het studentenhuis
Het leuke aan het wonen in een studentenhuis is dat iedereen ergens anders vandaan komt. Zo wonen er onder andere Limburgers, Rotterdammers, Amsterdammers en Brabanders waarvan iedereen op zijn eigen manier bijdraagt aan de gezelligheid in het huis. Inmiddels wordt het Brabantse drankspelletje ‘steen, papier, schaar’ door iedereen gespeeld, worden de woordjes uit Nijmegen ‘Kiek wel ff’ volop overgenomen en worden we verwend met heerlijke gevulde paprika’s die onze Limburgers maken.

Van vreemden naar vrienden is best raar in zo’n korte tijd. Je wordt met elkaar in een huis gezet, niet wetende hoe het zal zijn maar inmiddels kan ik wel zeggen dat we één grote Casa de Palmera familie zijn.

Ik heb een kamer boven in het studentenhuis, wat voor mij echt perfect is! Uit de drukte, met uitzicht over het eiland en ik hoef de badkamer maar te delen met één persoon. Om mijn kamer wat gezelliger te maken heb ik de mandjes die ik in Nederland al had meegenomen richting Curaçao. Van mijn vriendinnetjes kreeg ik ook allemaal lieve foto’s welke ik heb opgehangen. In Curaçao zelf heb ik bij de Home Plus (een soort van mini Ikea) een paar kaarsjes en lichtjes gekocht zodat mijn kamertje toch wat meer ‘eigen’ wordt.

Het avondeten in een studentenhuis
In de avonden eten we vaak in groepjes, afhankelijk van wie waar zin in heeft. De mannen eten bijvoorbeeld vaak kip met rijst en de vrouwen eten liever een poké bowl of een pastaatje. Het hangt ook erg af van wanneer iemand klaar is met stage. Sommige zijn al om 17:00 klaar terwijl andere rond een uur of 7 thuiskomen.

Mocht je niet kunnen koken, maak je vooral niet druk! De mensen die het leuk vinden helpen je met alle liefde en anders ben jij waarschijnlijk degene die standaard de vaat moet in en uitruimen.

Ik weet nog dat ik net op het eiland aankwam en inmiddels ben ik alweer 1,5 maand verder. Bizar hoe snel de tijd gaat! Wil je ook een kijkje nemen van hoe mijn kamertje eruit ziet en hoe de afgelopen 1,5 maand zijn geweest?

Vlog #2 Jay:
Het leuke aan het wonen in een studentenhuis is dat je allemaal activiteiten met elkaar kan ondernemen. Naast de wekelijkse bezoeken aan het strand en etentjes in leuke restaurants staan er ook andere activiteiten op de planning waaronder een bezoek aan het prachtige Klein Curacao. In bovenstaande vlog kan je zien hoe een dag eruit ziet wanneer je Klein Curacao gaat bezoeken.

Ochtend
Al vroeg in de ochtend gaat de wekker waarna we met zijn allen worden opgehaald door auto's bij het studentenhuis. Met de transfer worden we gebracht naar de ophaallocatie waar de boot in de haven klaar ligt. Na een trip van 2 uur zien we in de verte het eiland al liggen.

Op Klein Curaçao
Het prachtige witte zand is al te zien wanneer we aanvaren. Op het eiland staat een klein hutje waar we allemaal onze spullen kunnen neerzetten. De rest van de dag staat in het teken van zonnen, foto's maken en zwemmen. Je bent niet gebonden aan een schema en kan daarom zelf kiezen wat je de hele dag wilt gaan doen.

Op het eiland zelf wonen geen mensen. Het is inmiddels puur een recreatie eiland geworden en er valt dan ook niks anders te vinden dan enkel een mooie (verlaten) vuurtoren, oud schipwrak en honderden krabben, schildpadden en vogels.

De meiden hebben heel de dag foto's gemaakt rond het eiland en de jongens zijn voornamelijk in de weer geweest met het zoveel mogelijk biertjes drinken en voetballen.

Terugweg
Eenmaal aangekomen op Curaçao zelf staan de auto's alweer klaar voor de transfer. We worden netjes terug gebracht naar het eiland en zijn bij thuiskomst nog even gaan natafelen. We hebben onwijs genoten en kunnen niet wachten om tegen het einde van onze stageperiode opnieuw richting het eiland te gaan, maar dit keer met overnachting!!

Vlog #3 Jay:
Het is weer weekend! Na een vrijdagavond gezellig borrelen liggen de spelletjes, handdoeken en snorkelsets alweer klaar om mee genomen te worden. Elk weekend gaan we met het huis richting een leuk strandje op het eiland. Dit weekend zijn we richting Karakter gereden. Karakter ligt op ongeveer 60 minuten rijden van het studentenhuis en dit vind ik persoonlijk één van de fijnste plekken om te liggen. Het is redelijk rustig en is niet, in vergelijking met andere stranden, afgeladen met toeristen.

Bij Karakter kan je prachtig snorkelen en worden tevens veel ceremonies voor bruiloften gevierd. Het is een werkelijke must see en zelfs als je aan je onderzoek of scriptie zou willen werken is Karakter de ideale plek. Zoals te zien in de vlog zijn in de loop van de dag steeds meer studenten aangekomen op Karakter. We hebben een heerlijke dag gehad met als afsluiter een sushi diner boven in het restaurant naast de infinity pool. Door de ligging van het strand zie je rond een uur of 18:00 de zon ondergaan.

In mijn vlog zie je hoe een dagje Karakter eruit ziet!

Vlog #4 Jay:
Ochtend
AL vroeg op de ochtend vertrokken we met het huis richting Blue Bay. Blue Bay is een resort hier op het eiland dat gelegen is richting Westpunt. Op dit Resort is een prachtig strandje waar in dit geval ook de BlueC aangemeerd ligt. Na een zware en lange vrijdagavond is het ons gelukt om op tijd bij de boot te komen. Om 9 uur was het dan zo ver! Met onze ietwat brakke hoofden begon onze boottocht!

Middag
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten zijn er een tal aan mooie stranden hier op het eiland. Vandaag zijn we langs verschillende stranden gevaren waaronder Playa Lagun, Westpunt, Grote Knip, Kleine knip en de Blauwe Kamer. De Blauwe Kamer is een plek op het eiland waar je alleen kan komen met een boot. Hier heb je een inkeping in de kustkant waar je door te duiken kan komen. Een snorkelset is hiervoor voldoende. Je duikt namelijk 2 a 3 meter waarna je terechtkomt in de opholling in de kustkant. De lichtinval van buiten creëert een gave lichtwaarneming!

De rest van de dag hebben we heerlijk met zijn allen gezond, drankjes gedronken, spelletjes gespeeld en met schildpadden gezwommen bij Playa Kalki.

Avond
Rond een uur of vijf zijn we weer aangekomen op Blue Bay waarna het weer tijd is voor het volgende event! Oftewel, dineren met zijn allen!

Het is altijd één en al gezelligheid in het studentenhuis en de tijd vliegt voorbij!

Mocht je nou niet genoeg krijgen van de avonturen van onze stagiaires, bekijk dan ook de Curaçao vlogs van stagiaire Beaudine.