Blog Pien Wezendonk: nieuwe plekjes op Curaçao

op

Zo hebben we de Christoffelberg beklommen op goede vrijdag. ’s Morgens heel vroeg al vertrokken om de warmte voor te zijn. Rond een uurtje of 7 reden we richting de berg. De avond daarvoor wel opstap geweest, maar het gelukkig niet heel laat gemaakt. Daar werd ik na mate ik de berg beklom steeds blijer om. Met de gedachte dat je zo even die berg op loopt, ging ik vol goede moed op pad. De eerste 200 meter waren nog vrij vlak, precies wat ik in gedachten had. Maar toen begonnen de steentjes losser te liggen, de stenen werden groter en de stapjes die je moest nemen werden ook groter. Zo ging de tocht verder. Het pad werd steeds steiler en het echte klimmen was begonnen. Vlak voor het einde wilde ik omdraaien en zo snel mogelijk weer naar beneden. Met mijn hoogtevrees waren de laatste honderd meter een helletje. Je moest echt klimmen met handen en voeten en met een beetje pech lag je zo in het ravijn. Na een paar keer goed in en uit ademen en met trillende benen toch besloten om af te maken waar ik aan begonnen was. Eenmaal boven was ik blij dat ik het gedaan had. Het uitzicht was heel erg mooi. Het was prima uitrusten met een prachtig uitzicht over heel Curaçao. Er werd gezegd dat het afdalen zwaarder was dan het klimmen, dat vond ik persoonlijk niet zo. Het beklimmen van de berg is zeker een aanrader!

Verder zijn we nog naar Shete Boka (zeven inhammen of baaien) geweest. Shete Boka is een natuurpark op Curaçao dat bestaat uit ongeveer 200 hectare grond. Het beste te omschrijven als een park waar je water uit spuitende rotsen kunt bekijken. Bijzonder om een keer gezien te hebben. Het is mogelijk om het park te voet of per auto af te leggen. Wij hebben natuurlijk gekozen voor het laatste. De bekendste attractie van het gebied is Boka Tabla, waar de opgestuwde zee naar binnen rolt. Het leukste aan het geheel vond ik nog wel dat ik een schildpad heb gezien. Deze had ik nog niet gezien tijdens mijn tijd op Curaçao, iets waar ik wel heel erg op hoopte. Verder was Shete Boka het ook zeker waard om eens gezien te hebben.
Verder heb ik mijn bezoek natuurlijk ook het uitgaansleven op Curaçao laten zien. Toevallig was er een Fullmoonparty bij Kokomo in deze week. Kokomo Beach was omgetoverd toch een grote plaats om te partyen. Inclusief groot podium, danseressen, bars, lichten en een kampvuur.

Benieuwd wat voor leuke dingen me deze week weer te wachten staan! Hierover vertel ik jullie in mijn volgende blog meer.